"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Nudli


Gyerekkorom kedvenc étele. Na persze most sem vetem meg. Igaz hozzá voltam szokva,hogy csak Anyukám csinált mindig ilyet. Aztán  együtt is készítettünk, így már Én is, bátran nekivágok egyedül is.
Hozzávalók:
1 kg ókrumpli
0,5 kg liszt
2 tojás
A borgonyát meghámozzuk, megfőzzük, összetörjük, langyosra hűtjük. Ha ez mind megvan, hozzáadjuk a lisztet, sót, tojást és összegyúrjuk. 4 bucira osztjuk, azokat pedig kígyó alakra sodorjuk. kb olyan átmérőjű legyen, mint amekkorát a hüvelyk és mutató ujjunkkal mutatni tudunk. Ezeket a kígyókat késsel 1 cm-es darabokra vágjuk, meleket megsodrunk kicsit a nyujtódeszkán. Lobogó sós vízben egy forrásig főzzük.
Darált, cukrozott mákkal vagy sajttal, tejföllel tálaljuk.   

5 megjegyzés:

  1. Sajttal, tejföllel még sosem próbáltam, nálunk a prézlis változat a favorit, szilvás gombóccal! Azt hiszem, legközelebb kipróbálom a sajtos, tejfölöset is, nagyon jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
  2. IMÁDOM
    Én prézlivel és fahéjas cukorral szeretem a legjobban
    A tejfölös változat izgalmas, megkóstolnám

    VálaszTörlés
  3. Húúúú, de szuper jó!!!Én is imádom, főleg mákosan. Sajttal még nem is halottam, de azt is szívesen megkóstolnám.:)

    VálaszTörlés
  4. Mi prézlisen meg ízzel esszük, szilvaízzel.
    Sajttal is finom lehet, legközelebb kipróbálom.

    VálaszTörlés
  5. Sok szeretettel vár nálam egy díj nézz be hozzám :)

    VálaszTörlés