"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Diós(darálós)keksz és segítség kérés

 

Ez még karácsony előtt készült. Nem tudtam, hogy otthon leszünk-e, lesznek-e vendégeink, mit fogok sütni, így ezt is jó előre betáraztam. Fém dobozban sokáig tárolható.
500 g liszt
30 dkg cukor
Késhegynyi sütőpor
12,5 dkg darált dió
1 tojás
Vaníliás cukor
25 dkg vaj
A hozzávalókat egy tálba összegyúrjuk és egy éjszakára hűtőbe rakjuk, másnap pedig a "darálós keksz kinyomóval" elkészítjük a kekszeket. Nem mondom, hogy nem okozott fejtörést. Öcsémmel 3 órán keresztül küzdöttünk vele. Oké, hogy a hosszú darálóst kinyomja az ember, aztán akkora darabokra vágja, amekkorára akarja, de, ha virágot akar, hogy szedi le a kinyomóról?
Hosszas szenvedés után arra jutottunk, hogy a kinyomó végét lisztezzük és mindig egy azonos helyre nyomjuk az asztalon, ahol nem lisztezünk alá, így odaragad (eltávolodva a kinyomótól). Az asztalról pedig lisztes késsel szedtük fel. 

Kérdés!
Ki-hogyan bánik ezzel a szerkezettel? Annyi ötletem lenne, hogy milyen kekszeket csináljak, de a hogyan még nagyon bonyolult. Bármilyen tippet szívesen fogadok, ami megkönnyíti a munkát.

6 megjegyzés:

  1. Ha a keksz kinyomót használod(nálam a citromos keksz Reninek cimszó alatt..vagy valami ilyesminél megtalálod a képét a szerkezetnek)szóval én azzal eleve a sütőlemezre, lapos tepsire nyomom rá a masszát. De lehet, hogy nem egyről beszélünk. Annál egy nyomás egy adag. Nem teszem közvetlenül a tepsire a kinyomót, pár milliméterrel fentebb tartom, mert különben szétnyomódik a minta és nyomi kis kekszek lesznek. A Tietek szép formásra sikerült amúgy!!! :)

    VálaszTörlés
  2. ÉN A TEPSIRE NYOMOM RÖKTÖN ,AZ OLDALAMON TALÁLSZ KÉSZ KEKSZ KÉPET,AZ A LÉNYEG SEMMI NE LEGYEN MELEG MERT AKKOR NEM TAPAD RÁ A TEPSIRE ,SOK SIKERT

    VálaszTörlés
  3. Én is rögtön a tepsire nyomom!! Nálam a Keksz-nél megtalálod a pontos leírást hogyan csinálom. Nekem sem sikerült elsőre kinyomni, de utána már gyerekjáték volt.

    VálaszTörlés
  4. Mindenkivel egyetértek, s mindenki jótanácsot adott. Egyenesen a tepsire, de sütőpapirt ne tegyél alá. Meglátod milyen egyszerü. Amikor én is először csináltam ilyen én is megszenvedtem, pedig volt egy papir a kinyomóhoz, de hát ugye azt nem néztem meg :)
    A recepted viszem. Köszi.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek, isteni lehet
    Én utálom én már azon gondolkodtam, hogy kidobom, mert nekem sosem sikerül a keksz, olyan semmilyen amorf formák nyomodnak ki :(((
    Majd megnézem a tanácsokat és majd tőled is kérek :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Mindenkinek! Akkor tényleg az a megoldás, hogy "odaragasszuk" valamihez a kekszeket!

    VálaszTörlés