"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Francia hagymaleves

 
A világ talán legegyszerűbb
és legfinomabb levese. Nekünk. Persze ehhez szeretni kell a hagymát. Tavaly a karácsonyi vacsora Nálunk volt. Akkor ezt készítettem, cipóban tálaltam. Nagy sikere volt. Most hétvégi levesnek készült, nem cipóban tettem az asztalra.
Hozzávalók
5 dkg vaj
6-8 nagy fej vöröshagyma
Liszt
3 gerezd fokhagyma
0,5l tejszín
Só, bors, fehérbors
Víz
Levesbetét:
15 dkg bacon szalonna
15 dkg sajt
A hagymát félkarikára szeljük és a vajon puhára pároljuk. Megszórjuk annyi liszttel, ami pont befedi, összekeverjük és felöntjük kb 1l vízzel.Felforraljuk, ízesítjük, fokhagymázzuk, majd kissé összeturmixoljuk. Nem baj, ha kicsit darabos marad, Én nem szoktam teljesen egyneműre zúzni. Felöntjük a tejszínnel, ha sűrű akkor vízzel még vízzel hígíthatjuk. Egy forralás után kész. 
A bacont vékony csíkokra vágjuk és serpenyőben megpirítjuk.
Reszelt sajttal, baconnel tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a hagymát is és a leves is nagy kedvenc. :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem ez a kedvencem! :) Egyszerűen oda vagyok a francia hagymalevesért, gyakori vendég nálunk :)

    Klassz fotót is készítettél, hívogató :)

    VálaszTörlés