"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Juhtúrós-kolbászos pogácsa

Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg juhtúró
2,5 dkg élesztő
25 dkg vaj
1 kk só
15 dkg sajt
0,5 dl tej
1 arasz füstölt kolbász
1 tojás
Még egyszer egy vacsoracsatában láttam, amikor is feljegyeztem a receptet, mert nagyon megnyerő volt. Bár Norbi nem futtatta az élesztőt, Én igen. A langyos tejben a szokásos módon megvártam, míg felfut. Ezután a lisztet, túrót, lágy vajat, élesztőt, sót összekevertem és tésztává gyúrtam. A kolbászt megpucoltam és kicsi kockára aprítva a tésztába dolgoztam. Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam és pogácsa szaggatóval kiszaggattam. Tetejét tojással megkenve, sajttal megszórva, sütőlemezen készre sütjük. Talán célszerűbb kicsit nagyobbra szaggatni, és kevésbé vékonyra nyújtani,mert Nekem másnapra elég száraz lett.
Bár szerintem csak az Én hülyeségem, hogy a pogácsa az legyen kicsi.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, imádom a pogácsa féléket

    VálaszTörlés
  2. A juhturút egyszerűen imádom, és ez a pogácsa is nagyon a kedvemre való :)

    VálaszTörlés
  3. Most már tudom kitől fogok rendelni pogácsát ezután! Diától!!
    Istenem, ha most ez a tál itt lenne ...
    Vagy tízet bekapnék, az biztos!!

    VálaszTörlés
  4. A bablevesünk mellé jöhet pár darab belőle!

    VálaszTörlés
  5. Küldöm Mindenkinek! De fogyasszátok el gyorsan, mert úgy Isteni :-)

    VálaszTörlés