"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Hidegtál

Múlthét végén egy családi bulit tartottunk. Június hónapra elég sok ünnep esik, ezért nővéremékkel mindig együtt tartjuk a következő alkalmakat:
Nővérem névnapja
A kisfiuk szüli és névnapja
A Nővérem Férjének a névnapja
Férjem névnapja
És az Én névnapom.
Ez elég ok arra, hogy bulizzunk. Na jó a buli szó túlzás, de összejön a család. Van egy szép fürdő a közelben, aminek van egy rendezvény pincéje, ahol összeülünk. Fürdünk, eszünk, beszélgetünk.Úgy döntöttünk idén hideg sülteket szolgálunk fel. Nővérem készített rántott szeletet, sült csirke combot, krokettet, görög salátát, Én pedig a tálon látható kreálmányokat.

A receptek leírásával nem kell bajlódnom szerencsére, mert a fasírt receptje itt olvasható, a formában dermesztett  saláta pedig a Kifőztük első számában található.
A kolbászos karajhoz a karajt hosszú, éles késsel felszúrtam és tekerő mozdulatokkal belenyomtam a megpucolt kolbászt. Nem spárgával kötöztem, hanem jó alapos fűszerezés(só, bors) és olajozás után szorosan egy darab alufóliába csavartam. Ezután a húst még egy hosszúkás formába helyeztem, biztos ami biztos, szép formája legyen. 1,5 órán át, közepes lángon sütöttem, formában hagytam kihűlni és hidegen lehet szép vékonyra szeletelni.