"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Narancsos csokitorta fahéjas tejszínkrémmel

 
Hogy is kezdjem? Mikor megláttam Ildinyónál ezt a tortát, azonnal beleszerettem, pedig nem szeretem a csokit. Éreztem, hogy ez nem "AZ" a csokitorta, amit lehet "nemszeretni". Férjem apukájának most volt a születésnapja, neki készítettem el. Ha nem tévedek, elég nagy sikert aratott Mindenkinél, aki evett belőle. Nálam is. Sosem eszem csokitortát. Ennél nem álltam meg egy szelet után...
Különlegességéhez képest pedig kevés munka van vele.
Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 kk sütőpor
Fél kk szódabikarbóna
Csipet só
1 tk fahéj
10 dkg kandírozott narancshéj
25 dkg cukor
5 dkg cukrozatlan kakaópor
30 dkg vaj és margarin felesben
200g tejföl
3 tojás
Locsolni:
1 dl frissen facsart narancslé
Kevés rum, ízlés szerint
 
Krém:
5 dl tejszín
2 ek. porcukor
1 cs zselatinfix vagy 3 habfixáló vagy 6 lapzselatin
1 e.k őrölt fahéj
Tetejére:
  250g étcsokoládé, nálam ebből 100g narancsos étcsoki volt
Díszítésre:
fehércsoki
Egy tálban a száraz és egy másikban a nedves hozzávalókat kevertem össze, majd az egészet egyneművé kavartam. Normál méretű kapcsos tortaforma aljába sütőpapírt "csuktam" és a szélére is körbe, kb 8 cm-es csíkot vágtam. A tésztát beleöntve előmelegített sütőbe, légkeverésen 170 fokon sütöttem. 55 perc alatt lett kész, de tűpróbával ellenőrizzük.
Ha kész, hűtsük ki, vágjuk 3-ba (vagy kettőbe). Én azért vágtam 3 lapra, mert ki kellett próbálnom a tortafűrészem. Sikeres mutatvány volt. Megtartom ezt a szerszámot. A lapokat locsoljuk meg a rumos narancslével. A habot verjük fel 3/4 részig, majd adjuk hozzá a zselatin fixet, vagy a leírás szerint elkészített lapzselatint vagy a habfixálót, a cukrot és a fahéjat és verjük teljesen keményre.
A tortaformába tegyük vissza az első lapot, locsoljuk, kenjük, második lap, locsoljuk, kenjük, harmadik lap, amit már csak locsolunk. Tegyük hűtőbe.
Eközben vízfürdő felett olvasszuk fel a csokit és adjunk hozzá 1e.k oliva olajat. Ezzel vonjuk be a tortát. Küzdöttem vele rendesen, nem is lett valami szép, de majd legközelebb...
1 éjszakát hűtőben pihent, de szerintem nem feltétlen kell neki ennyi idő, hogy összeérjen.
Csodás ízvilágú, igazán különleges desszertköltemény!

9 megjegyzés:

  1. ÓÓÓÓ mesésen néz ki
    Nekem is tortát kell sütnöm 28-ra, azt mondod érdemes lenne

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett és biztos isteni finom!

    VálaszTörlés
  3. Már Ildinyónál is elaléltam tőle :-)

    Mesés lett, az ízéről most csak ábrándozok! Míg meg nem sütöm!

    VálaszTörlés
  4. Bianka! Próbáld ki! Eszméletlen jó, még nekem, nem édesszájúnak is!

    VálaszTörlés
  5. Ó, nyami!
    Ezt a tortát meg fogom sütni!

    VálaszTörlés
  6. Csodás! Kérhetek egy szeletet?

    VálaszTörlés
  7. Biztos finom, nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  8. Olyan lelkesen írtál erről a tortáról, hogy mindenképpen meg kell sütnöm. Nagyon szépre sikerült!!:)

    VálaszTörlés
  9. De jóóóó! :)) Nagyon szépen köszönöm az ajánlást! Nagyon-nagyon örülök, hogy tetszik! És jó ötlet, hogy nem csak egyszer vágtad el (én így tettem), mert így sokkal jobban elolszlik benne a finom, fahájas tejszín! :)

    VálaszTörlés