"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

VKF! XXXV. Tüzes csirkemell


Az előző kiíráskor még azt sem tudtam mi az a VKF, de tudtam, hogy tetszik. Szerencsére Kata kiírásánál már képben voltam. Imádunk grillezni és bográcsban főzni, de ritkán szoktunk, mivel panelban lakunk, a ngyedik emeleten. Így kissé meg van kötve a kezünk. Hál' Istennek adódott egy lehetőség, mivel barátnőm szülinapja, Férjem névnapja és az enyém is júniusban van, csaptunk egy grill partyt. Na, de ebben is van ám egy csavar, mert erkélyen zajlott. :-)

Tüzes csirkemellet készítettem " a'la Stahl "
Hozzávalók:
80 dkg csirkemell (Ő bőröset ír, de simát használok)
1 csomag újhagyma
2 e.k ErősPista
0,5 e.k só
0,5 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt gyömbér (utóbbi kettő arányát pont fordítva írja a ecept)
1 késhegyni frissen reszelt szerecsendió
1 késhegyni őrölt szegfűszeg
bors
1 dl olaj

A kb 4 csirkemellett elfelezzük (Én slégen szoktam) és mindkét oldalát kicsit bevágdossuk, hogy minél jobban átjárhassa a pác.  Az apróra vágott hagymát összekeverjük a Pistával, fűszerekkel, olajjal. A húst bedörzsöljük vele és hűtőb tesszük. Minél hosszabb időre, annál jobb. Akár egy éjszakára is lehet.
Sütés előtt vegyük ki a húst a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen. Grillen kisütjük. Isteni illatok terjengenek már közben, csak győzze az ember kivárni, hogy ehesse. (süőben ugyanígy elkészíthető)



Ezen kívül a grillsütőn készült mustáros-pácolt bőrös karaj, baconba tekert szűzpecsenye, grill csirkecomb és gomba.
Köretnek friss salátát tálaltunk kapros-joghurtos öntettel és Zöld ász salátát, amelyről bővebben egy másik bejegyzésben írok.