"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Fehércsokis-diós piskótatekercs

Be kell vallanom, még sosem próbáltam piskótatekercset készíteni! Otthon egy ideje rágják már a fülem, de mivel annyira nem vagyok oda a piskótatekercsért, némi változtatással készítettem el és túlzás nélkül mondhatom, nagyon extra lett! A krém ötlete Melindától származik! Mikor megláttam a tortáját, tudtam, hogy ezt a krémet Én is meg fogom csinálni, bár akkor még nem tudtam hogyan és mihez!
Hozzávalók:
Piskótához
6 tojás
12 dkg cukor
15 dkg liszt-dió a választott arányban( Én felesben 7,5-7,5 dkg-mal csináltam)
Csipet só
Krémhez:
250g mascarpone
1 tábla fehér csoki
(Én pont a kétszeresével kezdtem és a fele krém kimaradt)

A piskótához kettéválasztjuk a tojásokat és a cukor felével a tojás sárgáját kb 2-3szorosára habosítjuk. A fehérjét habbá verjük a csipet sóval és mikor már kemény, lassan hozzáadjuk a maradék cukrot, amivel addig verjük még, amíg a cukor feloldódik és szép fényes habot kapunk.A diót finomra daráljuk és összekeverjük a liszttel.A habot a sárgájába óvatosan beleforgatjuk, ezután a lisztet is finoman belekeverjük.A tésztát a nagy gáztepsibe fektetett sütőpapírra kenjük. 15 perc alatt 180fokon készre(világos maradjon) sütjük és közben NEM nyitjuk ki a sütőt!A krémhez a  csokit vízgőz felett feloldjuk. 2-3 e.k olajat tettem hozzá, hogy keverhető állagú legyen. Langyosra hűtjük. A mascarponét először fél, majd egész kanakanként hozzáadagoljuk a csokihoz.

A megsült piskóta tetejét meglisztezzük és munkalapra borítjuk a lisztes résszel lefelé. A papírt óvatosan lehúzzuk róla. Megkenjük a krémmel és feltekerjük. Hűtőben megdermesztjük a krémet, hogy szépen szeletelhető legyen. Tálaláskor nem szükséges porcukorral szórni, mert elég édes a krém.