"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Tejespite

Gulyáslevest főztem a hétvégén, ami után pont jó a tejespite. Nagy meglepetésemre, egy fórumon, ahol a legtöbbek pestiek voltak, de volt köztük soproni, nyíregyházi, egri, szolnoki és nem tudták mi a tejespite. Csodálkoztam, mert azt hittem, ezt Mindenki ismeri. De kiderűlt, hogy leginkább helyi jellegzetesség.

Hozzávalók:
5 tojás
20 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
10 dkg margarin
25 dkg liszt
1 liter tej
A tojássárgájákat kikeverjük a cukorral, margarinnal, vaníliás cukorral. Fokozatosan, felváltva keverjük hozzá a tejet és a lisztet. Ezután felverjük a fehérjét habnak és hozzáadjuk az előző keverékhez óvatosan.
180 fokon addig sütjük, míg a teteje már csak kicsit "remeg", tehát ne legyen teljesen szilárd.
Porcukorral, lekvárral tálaljuk. Vigyázat, melegen nem lehet abbahagyni!

8 megjegyzés:

  1. Száz éve készülök rá mióta megtaláltam az iwiw-en a tejespite fanclubot :)))
    Nagyon-nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Hűűűű tényleg nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  3. Körkérdés! Ki az aki nem ismerte a tejespitét?

    VálaszTörlés
  4. Én a fórumon hallottam először :)
    Csodás! Nagyon megkívántam!

    VálaszTörlés
  5. Én ismertem, csak nem tudtam hogy el elkészíteni. Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  6. Húha! Ez valami őrületes jól néz ki!!!

    Az ízére gondolni se akarok :-DD

    VálaszTörlés
  7. Aztaaa, milyen jól néz ki! Az én tejespite-fogalmam nagyon messze van ettől, és hát eeez! Akarom! :D

    VálaszTörlés