"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Raguleves

Imádjuk a ragulevest, ezért elég gyakran eszünk ilyet. Többféle képpen szoktam készíteni. Pirosan-fehéren-kaprosan vagy tárkonyosan.Most a kapros készűlt, mint legtöbbször.
Hozzávalók:
50 dkg csirkehús (mell vagy apró, vagy leveshús)
Olaj
5-6 szem répa
2 gyökér
25 dkg gomba
4 marék zöldborsó
1 hagyma
Néhány rózsa karfiol vagy brokkoli
Liszt
2 e.k kapor
Só, bors
1 tejföl
A húst kevés olajon kifehérítjük, hozzáadjuk a kaprot, a karikára vágott répát, gyökeret, együtt pirítjuk negyed óráig majd a felszeletelt gombát is hozzáadjuk.

Néhány perc után liszttel megszórjuk úgy, hogy mindenhol rendesen ellepje. Elkeverjük és vízzel felengedjük! Forraljuk, ízesítjük, hozzáadjuk a borsót és a karfiolt vagy brokkolit. Ha megpuholtak, a tejölt kikeverjük kevés levessel és,ha langyos, beleöntjük az egészet a lábasba.
Citrommal, tejföllel tálajuk.

2 megjegyzés:

  1. JÚÚÚÚJ, de szeretem én a ragú leveseket. Imádom, főleg egy kis tárkonnyal. Férj nem rajong értük, így marad az éttermi kínálat :)

    VálaszTörlés
  2. Én is, én is szeretem!! :)) Kaporral igaz még nem készítettem, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés