"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Kókuszkocka

Nagyon-nagyon régen gondolkozok rajta, hogy mikor is csináljak ilyet! Férjem rágta egy időben érte a fülem, de valahogy elfelejtődött.
Múlt héten hallottam Nővéremnél, hogy a 4 éves fia mennyire könyörög azért a bizonyos kókusz kockáért, amit nemrégiben csinált. Így Ő újra elkészítette és mikor már Én is rászántam Magam, hogy készítek, kaptunk kóstolót. Ekkor erősödött az érzés, hogy bizony Nekem is ki kell próbálni.
Hát hozzáfogtam. A receptet Anditól vettük mindketten.
A változtatás annyi, hogy 30 dkg cukor helyett csak 20-at tettem bele a tésztába.
Hozzávalók:(23x35 cm-es tepsihez)
Tésztához:
40 dkg liszt
1 tasak sütőpor
8 dkg vaj/margarin
20 dkg kristálycukor
1 tasak vaníliás cukor
2 tojás
3 evőkanál híg méz
2 dl tej
A mázhoz:
25 dkg vaj
25 dkg porcukor
3 evőkanál kakaópor
8 evőkanál tej
1/2 dl rum

A liszttel összekeverjük a sütőport.A vajat, a kristálycukrot és a vaníliás cukrot kikeverjük, hozzáadjuk a tojásokat,  a mézet, azután a lisztet és végül a tejet.
A masszát a sütőpapíros tepsibe öntjük, és  35-40 percig sütjük . 10 percig a tepsiben pihentetjük, majd kiborítva hagyjuk az egészet kihűlni, és 4x4 centis kockákra vágjuk.
A mázhoz simára keverjük a vajat a porcukorral és a kakaóporral, hozzáadjuk a tejet, majd mérsékelt tűzön, folyamatosan keverve összeforraljuk. Lehúzzuk a tűzről és belekeverjük a rumot, vagy rumaromát.
A tésztakockákat egyenként belemártjuk a csokis masszába, lecsepegtetjük, és a kókuszreszelékbe forgatjuk, majd tálcára tesszük.Aznap isteni, de némi tárolás után is megállja a helyét!

5 megjegyzés:

  1. Csodás! :) Nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Férjem már hónapok óta ezzel rágja a fülem...jajjjj...csak meg ne lássa;oDDD

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki, imádom. És az a villás kép valami csodás

    VálaszTörlés
  4. Húú, mennyire bírom a kókuszkockát! És milyen régen nem ettem! Csodás, csodás, csodás! :) (nyálcsorgató szmájli)

    VálaszTörlés