"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Vörösboros szilvaleves

 
Nők Lapja Konyháját vettem a hétvégén amiben többek között ez a recept is felkeltette az érdeklődésemet, bár nem vagyok nagy gyümölcsleves evő. Azt hiszem túlzás nélkül mondhatom, hogy ez valami eszméletlen finom!
Hozzávalók:
1 kg szilva
1 citrom
15 dkg cukor
Fahéj
1 dl bor (fehéret ír, de a színe miatt Én vöröset használtam)
1  cs vaníliás pudingpor
2 dl tejföl
Szegfűszeg (én kihagytam és nem bánom)
A cukrot megkaramellizáljuk és, ha szép színű, felöntjük a borral és a citrom kifacsart levével. Hozzáadjuk az összevágott szilvát és annyi vízzel felöntjük, hogy ellepje, fahéjjal ízesítjük és puhára főzzük. Kikeverjük a tejfölt, a pudingot vízzel, óvatosan a leveshez keverjük. Felforraljuk és kb 2 liter vízzel felöntjük. Miután egyet forrt, összeturmixoljuk és még egyszer felforraljuk.
Tejszínhabbal tálaljuk. Aki édesebben szereti, adhat hozzá még cukrot, de szerintem ennek a lényege, hogy olyan jó savanyú, hűsítő leves!

6 megjegyzés:

  1. Sosem gondoltam volna, hogy szeretni fogok egy szilva levest, de ez isteni-isteni-isteni finom volt... megint :)

    VálaszTörlés
  2. Szeretek borral főzni :-)))

    Ez a leves isteni lehet!

    VálaszTörlés
  3. Én sem gondoltam, hogy megeszed...

    Viki, Én is szeretek mindent, ami borhoz kapcsolódik :-)

    VálaszTörlés
  4. Ez igen, tényleg fenséges lehet és a színe is nagyon guszta

    VálaszTörlés
  5. Remekül hangzik! :)
    Nem igazán szeretem a szilvát, de levesként kipróbálnám.

    VálaszTörlés
  6. Magában annyira Én sem fogyasztom, de a szilvás pite ebszolút favorit és tegnaptól ez a leves is. Valami teljesen új ízvilág!

    VálaszTörlés