"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Felvidéki túrós

Anyukám készítette mindig nekünk ezt a sütit, de nemrégiben, mikor kutakodtam a receptgyűjteményében rátaláltam erre. Rögtön le is írtam és el kellett Nekem is készítenem. A hatás nem maradt el. Bár Én édességet elég visszafogottan eszek, ebből a fél tepsivel az "enyém lett". Pedig nem is a normál 20*30-as, hanem eggyel nagyobb, talán 25*40cm-es tepsiben sütöttem.
Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 sütőpor
10 dkg zsír
1 tojás
15 dkg cukor
Kevés tej
Töltelék:
5 tojás
10 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
0,5 kg túró
10 dkg mazsola
1 e.k gríz

A töltelékhez a fehérje kivételével a hozzávalókat alaposan összekeverjük.  A fehérjét kemyény habbá verjük és a túróhoz adjuk. 
A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal omlós tésztát gyúrunk. A lényeg, hogy minél kevesebbet érintkezzen a zsiradék a kezünkkel, mert, ha olvadni kezd, akkor "megég" a tészta és nem lehet vele dolgozni. Én egy kis időre gyúrás után hűtőbe tettem, biztos ami biztos.
Kb fél óra múlva kettévesszük és mindkét darabot tepsi méretűre nyújtjuk. Javaslom, hogy alapból sütőpapíron tegyük, mert nem biztos, hogy sikerül a nagyon vékony tésztát átrakni a deszkáról a tepsibe. (Én direkt a nagyobb tepsibe szántam, hogy szép vékony legyen a tészta és átharapható a süti)
Sütőpapírral együtt a tepsibe tesszük alsó tésztát (vagy sütőpapíros tepsibe, ha nem azon nyújtottuk), rákenjük a túrótölteléket, óvatosan ráhelyezzük a másik tésztát. Megszurkáljuk és közepes hőmérsékleten zsemle színűre sütjük.
Porcukorral megszórva tálaljuk. Melegen is Isteni!

8 megjegyzés:

  1. Nyammi nagyon guszta. Bár a mozsolát én kihagynám :)))), lehet el is készítem majd, mert úgy is van egy kis túróm

    VálaszTörlés
  2. Nem csak melegen, hidegen is isteni volt!!! :)))

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki, egy fél tepsivel talán nekem is elég lenne. :D

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Még nem csináltam, elmentem a receptet!

    VálaszTörlés
  5. Mindenkinek jó "kipróbálást"!

    Bianka, anyukám sem rak bele mazsolát. A recept 6 dkg-ot ír, de Mi szeretjük, így 10-zel csináltam!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szééép,úgy megkóstolnám!! :)

    VálaszTörlés
  7. Anyukám is így csinálja, ez nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  8. Én a töltelékbe tettem fél csomag vaníliás pudingport, és nagyon könnyű, levegős lett tőle a túró. Ajánlom kipróbálásra!

    VálaszTörlés