"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Semmi-tökből

Hogy miért ez a neve? Történt az, hogy nővéremnél voltam és megkínált ilyennel. Mivel nem emlékezett, hogy szeretem vagy nem szeretem a tököt, ezért nem mondta meg mi ez! Annyit válaszolt a kérdésemre, hogy : SEMMI! Kóstold meg. Megkóstoltam, nagyon ízlett. Ekkor felfedte a titkot, hogy ez tökből van! Mondtam, hogy ez jó, mert szeretem a tököt :-). Így aztán rajta maradt a név: SEMMI.
Hozzávalók:
Tök
Só, bors
Liszt
Tojás
Fokhagyma
Olaj
Mártogató:
Tejföl
Fokhagyma


A tököt meghámozzuk, kimagozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Lesózzuk, állni hagyjuk, majd kinyomkodjuk. Kb 2 tökhöz 2 tojást teszünk, sok borsot és 3-4 gerezd fokhagymát. Összevegyítjük és annyi lisztet adunk hozzá, hogy sűrűn folyó tészta legyen.
Forró olajban kisütjük. Tejfölös-fokhagymás mártogatóval tálaljuk.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon bejönnek az ilyen ételek, legyen húsból vagy zöldségből. Igazán guszta

    VálaszTörlés
  2. Köszi, ezt megcsinálom anyunak, ő szereti a tököt. Mondjuk én nem, de hátha így majd ízlik:)

    VálaszTörlés
  3. Ildy! Több ember is megette már, aki nem eszik egyébként tököt.

    VálaszTörlés
  4. De jó is lenne most egy kis Semmi ebédre...

    VálaszTörlés