"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Rizses-zúza

A zúza is egy olyan étel, ami igencsak megosztja a lakosságot, akár a pacal. Valaki vagy szereti, vagy útálja. Mi az első csoportba tartozunk. Szoktam tenni levesbe, készítek belőle pörköltet és rizzsel is finom étel számunkra.
Hozzávalók:

Kevés olaj
50 dkg csirke zúza
3 pohár risz (ez is kb 50 dkg)
2 répa
1 fehérrépa
1 hagyma
2 marék zöldborsó
Só, bors, petrezselyem
A hagymát üvegesre pároljuk kis olajon, majd beletesszük a megtisztított zúzát, fűszerezzük, hozzáöntünk 2 dl vizet. Addig pároljuk, míg elforr a leve, majd ismét felöntjük. Legalább 2 órán keresztül kell főzni, de szerintem 2 db zúza sem egyforma. Mikor majdnem puha, hozzárakjuk a kockára vágott zöldségeket és a zöldborsót. Ha minden puha, már jó is! :-) Eközben a rizst megfőzzük. Erre 3 variáció van:
1. és egyben legegyszerűbb a gyors rizs, bár Én nem nagyon használok ilyet
2. a hivatalos rizskészítés szabályai szerint, olajon megpirítjuk a rizst, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, teszünk hozzá egy fej megpucolt hagymát egészben és lefedve langyos sütőben pihentetjük míg megpuhul
3. És ez sem bonyolult, nem is lehet elrontani, egyszerűen sós vízbe megfőzzük, ha már nem roppan és még nem is mászkos, leszűrjük. Na ez az Én favoritom!
 
Miután kész a zúza és a rizs is, összekeverjük és finomra vágott petrezselymet adunk hozzá.
Reszelt sajttal, savanyúsággal tálaljuk.

4 megjegyzés:

  1. Bár a zúzát nem igazán esszük, de maga az összeállítás nagyon guszta. Mondjuk mellből el is készíteném

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem, de irtó ritkán készítem. Most viszont nagyon megkívántam... :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!!!!! Isteni finom lehet. Mi is szeretjük a zúzát, már többféleképpen készítettem. Ez a recept nagyon kedvemre való, köszönet érte.:)

    VálaszTörlés
  4. Bianka, valóban mellből is szoktam készíteni, gombával.
    Egycsipet, akkor munkára fel! :-)
    Gizi, örülök, ha elkészíted!

    VálaszTörlés