"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Kolibri torta

 Latsiánál mikor megláttam ezt a receptet valami eszméletlen vágyat éreztem, hogy elkészítsem ezt a tortát! Nem is kellett sok idő, hogy hozzáfogjak, nem úgy, mint a publikáláshoz!
Aktuális éppen, a múlt vasárnapi születésnapomhoz. Ha már a ház felújítás miatt elmaradt az ünneplés, legyen már valami szülinapi feeling... :-)
Nagy sikert aratott az egész rokonság körében. Mivel óriási, tömény és laktató, így minden rokon és barát megkóstolhatta. Nekem ez már a túl édes kategória, de ezt leszámítva mindenki el volt tőle ájulva.

Hozzávalók:
1 csésze liszt
2 csésze cukor
1 tk szodabikarbóna
1 tk fahéj
3 tojás felverve
1 csésze olaj (csökkentettem)
1,5 tk házi vaníliás cukor (kivonat helyett)
1 doboz darabolt ananász konzerv
1 csésze apróra vágott dió (ha van, pekán)
2 apróra vágott banán
Krém:
45 dkg krémsajt
1 csésze puha vaj
20 dkg porcukor (csökkentettem)
Vanília
Szóráshoz:
Aprított dió
 
Ami kicsit meglepett a készítésnél, hogy 3 külön formában kell sütni, de sebaj, körbeszaladtam a rokonokat és szereztem még az enyém mellé 2 tortaformát. Kivajazzuk, kilisztezzük.
Keverjük össze a lisztet, cukrot, szódabikarbónát, sót és a fahéjat. Egy másikban a tojást, olajat és a vaníliát. Harmadikban dió, banán, ananász. Ha megvan mind a hármat egyneművé keverjük egymással. Osszuk szét a 3 formában a tésztát, süssük 25-30 percig, hagyjuk hűlni, majd borítsuk ki a formából, a teljes kihülés érdekében.
A krémhez valókat keverjük habosra.
Amikor a tészta és a krém is kihűlt, kenjük meg a lapokat és a torta oldalát, tetejét, ezután szórjuk meg dióval mindenhol.
Pár órára tegyük hűtőbe, ezután gyönyörűen szeletelhető.

7 megjegyzés:

  1. Egy vékony szeletkét igazán megkóstolnék belőle... :)
    Utólag is nagyon boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Egycsipet a köszöntést!
    Küldöm a tortát!

    VálaszTörlés
  3. Ó, istenke éltessen!

    A torta szuper lett!

    VálaszTörlés
  4. A torta nagyon jol nez ki! Mar nezegettem egyik receptes konyvemben, majd valamikor ki akarom probalni.

    Isten eltessen eroben, egeszsegben!

    VálaszTörlés
  5. http://szandradeekonyha.blogspot.com/2010/09/koszonet.html
    Kis meglepi itt:

    VálaszTörlés