"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Barackos dió torta nyers csokikrémmel


Végre egy recept amit 100%-ban elkészítettem úgy,ahogy Évánál találtam! Semmit nem változtattam rajta,úgy tökéletes ahogy van!
Spinning edzőnk szülinapjára összefogtunk a csajokkal,hogy megköszöntsük. Az ajándék torta elkészítése az én feladatom volt. Az ünnepelt szereti a csokit,az olajos magvakat,az aszalt gyümölcsöket,a vega és nyers ételeket,tehát ez a torta maximálisan megfelelt az elvárásoknak.
Hozzávalók :
Piskóta :
4 tojás
5 dkg dió
5 dkg zabpehely
3 ek xilit
1kk szódabikarbóna
Barackos krém
200g aszalt sárgabarack
Víz
Nyers csokikrém:
15 dkg datolya (friss,nem szárazra aszalt)
15 dkg dió
2 e.k kakaópor
8 dkg kókuszzsír
1 kk fahéj
Díszíteni:
1 tábla 70%-os csokoládé
A diót 24 órára beáztattam,majd kiszárítottam. Persze,ha sürgős,ez kihagyható. A zabpehellyel együtt megőrőltem. Hozzáadtam a szódabikarbónát is. A tojást szétválasztva a fehérjét felverjük habnak,a sárgáját habosra keverjük a xilittel. Felváltva forgatjuk bele a habot és a száraz keveréket. 8 szeletes tortaforma aljába sütőpapírt tettem,belekanaztam a tésztát és 175 fokos sütőben kb 35 percig sütöttem.
Rácson kihütjük és 3 lapra vágjuk.
A barackot előző este beáztattam annyi vízben ami ellepi. Összeturmixoltam és néhány kanál vízzel kenhetőre hígítottam.
A csokikrémhez a hozzávalókat összeturmixoltam és már kész is!
Nincs más hátra,mint összeállítani a tortát.
Lap-barack-csoki... Ez 3x. Majd az egész tortát körbekentem a csokikrémmel.
A barackra a csokit felkenni kissé nehéz feladat. (Legközelebb fordítva csinálom, a lapra a csoki kerül,utána a barack és a felső lapon nem lesz barack krém. )
A díszítéshez a csokoládét 1 e.k olajjal felolvasztottam. A torta tetejére kentem a felét,buborék fóliát nyomtam bele és hagytam megkötni. A fóliát lehúztam. A buborék fóliából a torta köré vágok egy csíkot,ami kicsi magasabb a tortánál. Az olvasztott csokit elkenem rajta és mikor még puha,de már nem folyik,a torta köré simítom. Megvártam,h megkössön és a fólia lehúzása után már kész is :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése