"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Kandírozott narancshéj



Ezt a remek kandírozási technikát tavaly kinéztem Egycsipetnél és ki is próbáltam, de nem publikáltam, Idén újra elkészítettem egy fantasztikus püspökkenyérhez. A családom előszeretettel hordja szét a kandírozott héjakat :-)
Hozzávalók:
Narancshéj
Cukor
A mártotthoz:
Étcsokoládé
 narancsok, citromok héját amikor lefejtettük a gyümölcsről hideg vízbe tesszük. 2-3 napig áztatjuk, közben,ha keletkezik még héj, hozzátesszük. Naponta 3x lecseréljük a vizét.
Friss vízben felforraljuk, leszűrjük és ha már meg tudjuk fogni, feldaraboljuk/kockázzuk. Lemérjük és visszatesszük egy üres teflonos lábasba, annyi cukorral, mint maga a héj. Lassú tűzön, kevergetve forraljuk. Először levet ereszt. Aztán a lé elfő. Aztán átlátszó cukor réteg fedi be a narancshéjakat, végül fehér porrá alakul a cukor éééés már kész is! Tálcára téve 1-2 napig szárítjuk, majd tiszta üvegekbe töltjük. Én bébiételest használtam.


Amennyiben csokis szálakat szeretnénk:
A csokit vízgőz felett vagy mikróban megolvasztjuk, a narancshéjakat beletesszük, villa segítségével kiemeljük, lecsepegtetjük és egy sütőpapírra tesszük,megvárva míg a csoki megdermed. Remek gasztroajándék mindkét verzió.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése