"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Hókifli

Karácsony közeledtével Én is sütkérezésre adtam a fejem. Imádom a hókiflit,de sosem készítettem még. A receptes fűzetemben volt egy recept, nem tudom honnan,de nagyon jó!
Hozzávalók:
30dkg margarin
1tojás
2e.k tejföl
10dkg cukor
50dkg liszt
1 sütőpor
Töltelék:
Darabos meggylekvár
Szamóca lekvá
Dió sárgabarack lekvárral keverve
Hó:
Vaníliás porcukor
A tojást a lágy margarinnal,cukorral,tejföllel simára keverjük majd a liszttel, sütőporral tésztát gyúrunk belőle. Egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap majdnem átlátszóra nyújtjuk és 6-7cm átmérőjű köröket szaggatunk pohárral. Ezekre ízlés szerint teszünk tölteléket, kettéhajtjuk és a szélét jól összenyomkodjuk.
 180fokon 15 percig sütjük és még melegen a vaníliás porcukorba forgatjuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és biztosan finom ! Szeretem a lekváros sütiket és az ilyen fajta sütemények hosszú ideig eláll ha közben meg nem esszük!:-))

    VálaszTörlés
  2. Jaj de szeretném, ha az a tál most előttem lenne! A receptet mentem, köszi. :)

    VálaszTörlés