"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Tejszínes csokoládétorta liszt és cukor nèlkül


A blogomon már megtalálható egyik kedvenc edzőm tortája. Most a másik kedves edzőm szülinapja is eljött. Mivel óra után köszöntöttük meg, fontos volt, hogy a torta minél egészségesebb legyen. Gabi csokirajongó, így az íz nem volt kérdéses.
Hozzávalók:
Piskóta:
5 tojás
2 dkg darált kókuszreszelék
3 dkg kakaópor
5 dkg xilit/eritrit
Krém:
6 dl tej
2 cs ét pudingpor
1 e.k édesítő
3 dl tejszín(30%)
1 cs zselatinfix
Ganache:
60 ml tejszín
60 g 45 %-os étcsokoládé
A tészta hozzávalóiból piskótát készítünk. A szoba-hőmérsékletű tojást szétválasztva a fehérjét laza habbá, majd 2 dkg eritrit/xilit hozzáadásával kemény habbá verjük. A sárgáját kihabosítjuk a maradék xilit/eritrittel, hozzáadjuk a kókuszt, elkeverjük, beleforgatunk egy nagy kanál habot, majd a kakaót is. Ezután óvatos üzemmódra váltva, az összes habot beleforgatjuk. 
10 szeletes kapcsos tortaformát kinyitva sütőpapírra állítottam , körbe ráhajtottam a papírt és így öntöttem bele a piskótát. 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig, majd 150 fokon 20 percig sütöttem. 3 lapra vágtam.
A krémhez közben a pudingot kikevertem 2 dl tejjel, majd hozzáadtam a többit is és folyamatosan keverve sűrűre főztem, a végén pedig hozzáadtam az édesítőt. 
A tejszínt habbá vertem. Közben lassan a zselatinfixet is beleszórtam. A kihűlt pudingoz óvatosan hozzáforgattam a habot. Kb mikor a hab fele volt még csak benne, megkentem vele az első, tortakarikába visszatett lapot. Ezután hozzáadtam a maradék habot. Második lapot ráhelyezve ismét kentem, majd harmadik lap és újra kentem, a krémből kb 5 evőkanállal hagytam és sima csöves habzsákba töltötte.
A tortát néhány órára hűtőbe tettem.
A ganache-hoz a tejszínt felmelegítettem és az aprított csokit hozzáadva simára kevertem. Mikor langyosra hűlt, a behűtött tortára kentem, Ehhez az oldalán lefolyó csokoládé bevonáshoz először a szélén körbe kell csorgatni a ganachet, kicsit segítve, hogy leszaladjon az oldalán, majd utána szétkenni a maradékot a torta tetején, Fent még tudunk korrigálni, ha gyorsan köt a csoki, felforrósított fém spatulával vagy késsel. Viszont az oldalán ekkor már nem tudjuk lecsorgatni, ezért fontos a sorrend!
Tetejére buborék fóliával készült lapokat és csoki szalagokat készítettem.

"Megosztva a Szénhidrát mentes ételek tárháza és minden ami egészséges facebook csoportban is" (https://www.facebook.com/groups/482203331887150/)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése